סדנאות הפסטיבל

לפניכםן רשימת כל סדנאות פסטיבל אימפרוב 7
מגוון כיתות אומן – עבור מאלתרים מתחילים, מתקדמים ומקצועיים.

בהנחיית צוות המורים המובחר של תיאטרון האימפרוב
מובילי תחום האילתור בארץ, שמשלבים ניסיון בימתי עשיר, טכניקות הוראה מעולות ותשוקה אמיתית לאמנות האלתור. השנה אנחנו  מתרגשים.ות להיות בהרכב מלא:
אנה פרמינגר, איציק לילך, יואב ברתל, שרון קרוק, עדי לב ומתן גורן.

מנחה אורח מחו”ל -גאל דורנוויד פרי
שהיה אצלנו לפני 4 שנים ומאז לא הפסקנו לחכות לפעם הבאה/

מנחה אורח מהארץ- יובל גולדשטיין.
שגרף שבחים אדירים בפסטיבל הקודם.

שפע של סדנאות שיעשירו את הכלים האומנותיים שלכם.ן, סדנאות עם מופע סיום, סדנאות המציעות הזדמנות לחקור ולהתפתח, וסדנאות שהן פשוט חגיגה אחת גדולה!

____________________
סדר הסדנאות ורמת הניסיון שנדרשת לכל סדנה יפורסמו בתחילת אפריל.

crowd improv fest

סדנה עם מופע

סדנה על שתי משבצות זמן

סדנה למאלתרים עד שנה נסיון באימפרוב

סדנה למאלתרים שנה עד שלוש שנים ניסיון באימפרוב

סדנה למאלתרים תותחים- מעל שלוש שנים נסיון באימפרוב

עדי לב שרה אימפרוב

לשיר בדמות – עדי לב

בסדנת אימפרוב מוזיקלי שתתמקד ביצירת שירים מנקודת מבטן של דמויות שונות. נתרגל כיצד לבטא את הרגשות, המחשבות והחלומות של הדמות דרך שיר מאולתר. סדנא מוזיקלית במיוחד שבה נלמד איך להתחבר לקולות השונים בתוכנו, נעוף יחד על דמויות חדשות ונפצח בשירה שונה מכל מה שהכרנו.

נשיקה מאולתרת

הישועה תבוא מהפרטנר – שרון קרוק

כשיש חיבור עם פרטנר זה כמו קסם שקורה על הבמה. איך אפשר לגרום לקסם כזה לקרות יותר? מה מחבר אותנו? איך מתמסרים באמת? בסדנה הזו נחקור חיבורים, ננוע יותר מתוך הפרטנר ופחות מתוך עצמנו, ודרך זה נצא לסצנות עמוקות עם אינטימיות ומערכת יחסים.

stress improv

מריונטות – אנה פרמינגר

האם אתם מרגישים.ות יותר בנוח להוביל או להיות מובל.ת בסצנות? בסדנה זו, נבחן את הדינמיקה בין תפקידי המוביל והמובל דרך תרגילים חוויתיים ומרתקים.סדנת המריונטות מזמינה אתכםן לאתגר את עצמכםן דווקא איפה שפחות מרגיש לכםן בבית ולמצוא ת האיזון בין השניים. סדנה שהיא גם חוויה גם משחק וגם מחקר

איציק פסל אימפרוביזציה

מהקונקרטי למופשט – יואב ברתל- למופע


כל מי שצפה במופע אימפרוב בחייו, יודע שהקהל תמיד מחכה לרגעים בהם המאלתרים עוברים מהדיבור לפנטסטי – לתנועה. בואו נתנסה בסדנה החוקרת את הרגע בו עוברים ממילים לתנועה, עוזבים את הקונקרטי ומדלגים למופשט. איך מפתחים ביחד את התנועה, איך חוזרים למילים בסופה ואיך יוצרים על הבמה את הרגעים שאחכ כולם זוכרים הכי טוב.

איציק-מצביע

שורטים בתוך לונגים- איציק לילך

בסדנה נחקור איך לשלב משחקי תיאטרון בתוך הסצנות המאולתרות שלנו, כך שהם יהפכו לחלק טבעי מהעלילה.ננהל דיאלוג בין הדמויות תוך שילוב של משחקים מילוליים מתחום השורטים . ניצור מקום ופעולות דרך משחקי תיאטרון פיזיים וכל זה יקרה תוך כדי שמירה על הסיפור והדמויות, ככה שהמשחקים האלה לא ירגישו כמו תרגילים אלא כמו חלק אורגני מהסצנה. והכי חשוב – נצחק והרבה!

gael
מחזה מאולתר – גאל (סדנה באנגלית)- למופע


אלתור מחזה הוא לעיתים מורכב ולרוב ניגשים אליו על בסיס מבנים נרטיביים: מסע הגיבור, עמוד השדרה הסיפורי, וכו’. אבל מה אם נוכל להשליך את כל אלה מהחלון ופשוט לאלתר את המשחק המאולתר שלנו?

בסדנה זו נחקור היבטים שונים של יצירת מחזה ללא מעקב אחר מבנה נרטיבי כתוב מראש. באמצעות עבודת סצנות, כלים כמו טכניקת הנרטיב הקליידוסקופית, וניתוח חי של הדפוסים שלנו, תלמדו להסתמך על האינסטינקטים שלכם, לשחק במלואכם עם השותף שלכם ברגע, ולהפעיל את מוח הבמאי שלכם כשאתם מחוץ לבמה. ותקבלו ארגז כלים מלא לפיתוח כישוריכם.

כולנו יצורים של סיפורים, גלו את זה שבתוככם!

בין הקטבים: חקירת מורכבות רגשית – אנה פרמינגר

בין הקטבים: חקירת מורכבות רגשית” היא סדנת אימפרוב מתקדמת המזמינה אתכם לצלול אל מעבר לרגשות הבסיסיים ולחקור את המרחב העשיר והמורכב של חוויות רגשיות מעורבות. בעולם האמיתי, אנו חווים שמחה מהולה בחרטה, אהבה מעורבבת בכעס, או גאווה המלווה בחשש. בסדנה זו, תלמדו טכניקות מתקדמות לגילום מצבים רגשיים אמביוולנטיים ומורכבים, תפתחו דמויות עם עומק פסיכולוגי אמיתי, ותגלו כיצד אמביוולנטיות רגשית יכולה להפוך סצנות רגילות למרתקות ועשירות.

מתן סצינה

סיטקום מאולתר – מתן גורן


מה הופך סיטקום לממכר כל כך? יחסים חזקים, דמויות בלתי נשכחות, לוקיישן מובהק, וקצב קומי חד. עכשיו תגידו את כל זה על אימפרוביזציה.
“חברים”, “סיינפלד”, “המשרד” – כולן מרגישות כאילו יצאו מתוך אימפרוביזציה. האמת היא, שחלק גדול מהשחקנים בהן התחילו בתיאטראות האימפרוב בארה”ב, ורבים מהרגעים הזכורים ביותר נולדו מתוך אלתור.
מטרת הסדנה היא לקחת את הכלים שאנחנו מכירים מעולם האימפרוב ולהכניס אותם לז’אנר הסיטקום, כך שנוכל ליצור פרק פיילוט מקורי ומצחיק.
נעשה זאת באמצעות פיתוח דמויות מאובחנות, יצירת מערכות יחסים חזקות, בניית מנגנונים קומיים אפקטיביים ותזמון נכון – כל מה שהופך סיטקום לקלאסיקה.

סדנה יואב ברתל

מעוררי הצחוק – יואב ברתל

מה הופך רגע למצחיק? האם יש חוקים להומור? כן ובוודאי!! סדנה מפתיעה שמציעה הכרות והתנסות עם שמונה מעוררי הצחוק כפי שניסח אותם בשנת 1901 אנרי ברגסון, שהופכים כל סצנה לקומית ומצחיקה. בואו להפוך אינטואיציה לידע. בואו נהיה פשוט מצחיקות!!

סדנאות-יום-הולדת

הפרטים הקטנים – עדי לב

בסדנה זו נתמקד באמנות הוספת הפרטים הקטנים שהופכים סצינה מאולתרת למציאותית ועשירה. נלמד כיצד להעשיר את הדמויות ומערכות היחסים שלנו דרך שימוש בפרטים ספציפיים, ניקח משפטים כלליים ונהפוך אותם לתמונה חיה – עם שמות, מקומות, ריחות וטעמים, ונראה איך הפירוט הזה יכול לעזור לנו לא להיתקע על הבמה ולבנות סצינות אמיתיות שמחברות את הקהל לסיפור.

רומנטיקה - מתן גורן

אימפרוב דרמטי – מתן גורן

סצנות באימפרוביזציה הולכות כמעט באופן אינסטינקטיבי לקומדיה, אבל האם בער בכם פעם הרצון לשחק סצנה דרמטית ומרגשת? כזו שתיגע בלב של המאלתרים והקהל, שתעסוק בנושאים עמוקים ותיצור רגעים עוצמתיים?
מטרת הסדנה היא לפתח את היכולת לאלתר בצורה דרמטית, ולהעמיק את מערכות היחסים והרגשות בין הדמויות.
נעשה זאת דרך תרגילים מעשיים שיחדדו הקשבה, תגובה רגשית כנה ויכולת שהייה בדרמה.

פיזי-שרון

אימפרוב אוטוביוגרפי – איציק לילך

היכן עובר הקו הדק ביני ובין הדמות שאני מגלם?
מה מתוך עולמי האישי נכנס גם לבמה?
האם חוויה אישית יכולה לשמש כהשראה לאלתור?
שאלות כאלה ואחרות ייבחנו בסדנא, שתנוע בין אלתור חופשי לאלמנטים מתוך תיאטרון פלייבק

מתחנן - אילתור

מוסיקה פנימית – שרון קרוק

מוסיקה היא הכל. היא מעוררת אותנו לקום ולעשות, מחזירה אותנו למקומות שהיינו בהם פעם, מזכירה פנים, ריחות, אנשים שפגשנו ואת עצמנו שהיינו פעם. בסדנא נשתמש בתמות מוסיקליות שונות ככלי לעורר סצנה והשראה, נחקור מה המוסיקה הפנימית של הדמות, נבדוק את הקשר עם הפרטנר, ונפליג דרך המוסיקה לסגנונות שונים.

משוגעים או מה (1)

אגדה מוזיקלית –  אנה פרמינגר ועדי לב- למופע


עדי ואנה בארבע שעות של סדנה אינטנסיבית בה נניח את התשתית ליצירת אגדה מאולתרת רבת משתתפים, שמשלבת תנועה, רפרטואר שירים עשיר והכי חשוב – סוף טוב, הכי טוב. סדנה שמיועדת למאלתרים שכבר יודעים לשיר וזמרים שיודעים לאלתר, והכל בהנחיה דו ראשית של אנה ועדי.

טאנגו מאולתר

שני שחקנים אינסוף דמויות  – מתן גורן

אתם רק שני שחקנים, אחלה… אבל למה זה אומר שאתם צריכים להגביל את עצמכם לסיפור רק על שתי דמויות? זה הזמן להרחיב את מנעד האפשרויות שלכם על הבמה, מתוך המגבלה תיצרו לעצמכם חופש וסצנות וירטואוזיות ומהנות.
מטרת הסדנה היא לפתח את היכולת לשחק דמויות רבות ומגוונות בתוך אותה סצנה, להחליף ביניהן באופן ברור וליצור עולם מלא ועשיר גם בהרכב קטן.

GAEL -WORKSHOP

עבודת חפצים – גאל (הסדנה באנגלית)

“גאל, אתה תמיד עושה דגים על הבמה!” הם אומרים. ובכן, אני עשוי להודות שזה נכון. אני אוהב לדמות-דגים כי זה מלא בפרטים, אלמנטים וכיף שאפשר לשחק איתם. האם אני דג בחיים האמיתיים? בכלל לא!

בסדנה זו, תלמדו איך לדמות-דג, לדמות-נהיגה, לדמות-שחיטת-חזיר, ואלף פעילויות אחרות. בהתבסס על עבודת חפצי מרחב חזקה ועל תרגול ללא מילים, תגלו את הכיף שבחקירת הסביבה שלכם על הבמה ויהיה לכם עיסוק בסצנות שלכם. בהשראת תרגילי לקוק ועבודת חפצים ויזואלית, תוכלו לדמות-כל-דבר כמו מקצוענים!

דמויות עגולות – איציק לילך

כל דמות על הבמה, בכל רגע ורגע, מנהלת עם עצמה שיח פנימי מתמשך. כך נוצרת דמות עגולה ומלאה, גם כשהיא לא לוקחת פוקוס בסצינה. בסדנא נשכלל את המיומנות הזאת ובכך נברר, כאן ועכשיו, לאורך כל הסצינה, מה עובר על הדמות שלי.

טלפון - אימפרוב

על דמויות חיות וסטניסלבסקי – שרון קרוק

איך אפשר לגלם דמויות בצורה אמיתית, טבעית ומשכנעת? בסדנה זו, נעבוד על דמויות דרך שיטת סטניסלבסקי, ניגע בזכרון חושי, רגשי וננסה לגלות את הדמויות דרך החיות שבהן. נלמד איך אפשר להבין את הדמות בדרך שונה, לא רק דרך הדיאלוגים, אלא גם דרך הדימויים והתנועה של החיות שבהם, שמוסיפים עוד עומק לסיטואציה והבנה לדמות.

פוסט-מודרני-יואב

קולומבוס – יואב ברתל

תיאטרון מאולתר בהשראת עולמם של חכמי חלם וקדמונים אחרים. בואו נתנסה בסצנות דינמיות בקבוצה, ללא מילים, שעוסקות באפשרות של האדם לגלות מחדש הכל. עץ, סולם, עננים, גשם ואפילו קהל

אנטגוניסט פרטגוניסט

Noisy Places – גאל- הסדנה באנגלית- למופע


הסיפורים, הרגשות, היחסים יכולים להיווצר על ידי מילים. הם יכולים להיווצר גם בלעדיהן. אבל בין דיבור לשמירה על סצנה שקטה, האם לא קיים עולם של הזדמנויות?

זוהי סדנה על תמיכה במשחק שלכם באמצעות צלילים. צלילים ריאליסטיים, צלילים משוגעים, צלילים מעצבנים, אבל הכי חשוב: הצלילים שלכם! באמצעות טכניקות ותרגילים שונים, נעבוד על ריבוד העולם הדמיוני סביבכם עם אפקטים קוליים כדי להעמיק אותו. כמו כן, נחקור דרכים שונות להשתמש בצלילים בהקמת סצנות, עריכה, צלילה לתוך מבנה המופע, מבלי לומר מילה!

אז תעשו אנמיוט על הפה שלכם, ובואו נעשה רעש!

אילתור-פרוע

איזור האי נוחות – שרון קרוק


הרבה פעמים אנחנו מסדרים לנו כמאלתרים סיטואציות שנוחות לנו, שאנחנו רגילים אליהן, פיסית, ורעיונית. בסדנה הזו נצא מאיזורי הנוחות אל איזורי האי נוחות, ודרך מצבים פחות נוחים ובחירות שונות מהאוטומט שלי, נצא לסצנות מפתיעות ואולי נגלה שדווקא במקום הלא נוח, אמנם אי אפשר לנוח אבל אפשר לגלות משהו חדש על עצמנו

יובל גולדשטיין

אלתור בתנועה – יובל גולדשטיין

בואו לקבל כלים להוסיף תנועה בסצנות האימפרוב שלכםן.
יובל גולדשטיין מזמין אתכםן לנוע על הסקאלה בין דרמה תיאטרלית לדרמה תנועתית.
בשלב הראשון נעבוד על היכולת שלנו לאלתר בלי מילים, מתוך חיבור לגוף ולמה שחי בו ברגע ההווה. נעמיק את הקשב לגוף, לחלל, למוזיקה ולפרטנרים שלנו, ניצור סיטואציות ומפגשים תנועתיים ונתאמן בלהקשיב ולהענות לאפשרויות המתגלות לנו.
בשלב השני נתנסה בלהביא את המיומנות הפיזית הזו לאלתור יחד עם טקסטים.

אילתור-בתנועה

אלתור בתנועה-סדנה עם מופע -יובל גולדשטיין


איך יוצרים מופע תנועתי מאולתר בזמן אמת ? למה צריך להקשיב ? איך מבינים מה עובד?
זוהי סדנה מכוונת פרפורמנס.
בסדנה נתאמן על פקיחת תשומת הלב שלנו למתרחש תוך קשב לעצמנו ונבחן כיצד להעביר את הפוקוס ממני אל האחרים ומאירוע לאירוע (איך מזהים מהו אירוע ובאיזה אירוע לתמוך ?) על מנת לייצר עניין ומשמעות לנו ולצופים. נגלה את כוחה של הבחירה הקומפוזיציונית (המיקום במרחב, זוויות, מרחקים, טיימינג דינמיקה) ואת האפשרות ליחסים פיזיים עם החברים בהרכב.
לא נוותר על האפשרות להוסיף שכבה של טקסט וביטוי אישי בכל צורה.

סדנת שתיקות

סודות ושתיקות – אנה פרמינגר

בואו לגלות כיצד שתיקות יכולות לזעוק ומבטים לספר סיפור שלם. בסדנה נלמד ליצור סצנות אינטימיות ורבות-עוצמה, תוך שימוש במתח שבין המילים הנאמרות לאלו המושתקות. נגלה כיצד רגעים פשוטים יכולים להפוך למסע נפשי מטלטל. זוהי הזדמנות ייחודית למאלתרים.ות המבקשים להעמיק את יכולת המשחק שלהםן.